PM: SD Malmö har fastställt sin lista till kommunfullmäktige | Sverigedemokraterna Malmö

PM: SD Malmö har fastställt sin lista till kommunfullmäktige

Pressmeddelande 2018-01-29

För mer information kontakta:
Jörgen Grubb ordförande SD Malmö 070-760 33 40
Magnus Olsson Kommunalråd SD Malmö 070-9130799

PM rörande SD Malmös årsmöte 2018. På mötet närvarade 102 av SD Malmös ca 720 medlemmar. Styrelsen för 2018 valdes enligt valberedningens förslag. Vår ordförande Jörgen Grubb återvaldes. Även Kommunfullmäktige listan inför allmänna valet 2018 antogs enligt valberedningens förslag. Kommunalråd Magnus Olsson blev förstanamn på Kommunfullmäktige listan. Vallistor till Regionfullmäktige beslutas den 25/3 och riksdagslistan den 17/3.

Jörgen Grubb Ordförande SD Malmö

Jag är glad att återigen fått förtroendet att som ordförande leda SD Malmö, denna gång under ett valår. Styrelsen i övrigt är identisk med föregående år, vilket känns stabilt nu när vi går in i en period med två viktiga val. Vår lista till kommunfullmäktigevalet känns oerhört spännande! Valberedningen har gjort ett kanonjobb och fått med drygt 56 personer med en mix av erfarenhet, bakgrund, blandande åldrar och kön. Vi kommer att göra vår hittills största satsning inför ett kommunalval i Malmö.

Magnus Olsson Kommunalråd  SD Malmö

Jag är oerhört glad och stolt över att få leda Sverigedemokraterna i Malmö under valrörelsen 2018. Jag vill passa på att tacka samtliga av våra politiker i Kommunfullmäktige, nämnder och beredningar som gör ett fantastiskt arbete. Vi kommer självklart även framgent att vara Malmös tydligaste oppositionsparti. Vi har en god sammanhållning och jobbar hårt mot vårt gemensamma mål att bryta Socialdemokraternas snart 24-åriga politiska dominans. Jag kommer att fortsätta driva våra hjärtefrågor inom trygghet, migration, skola och vård o omsorg. Jag vill återskapa ett Malmö präglas av trygghet och välfärd. 2018 kommer att bli Sverigedemokraternas år.

Vi bifogar topp 20 namnen på vallistan:

1 Magnus Olsson
2 Jörgen Grubb