PM: SD Malmö kommer att rösta för ett maktskifte | Sverigedemokraterna Malmö

PM: SD Malmö kommer att rösta för ett maktskifte

2017-05-13 11.16.51

PM: SD Malmö kommer att rösta för ett maktskifte.
2018-10-15

Under dagens sammanträde i Malmö Kommunfullmäktige avgörs Malmös politiska styre för mandatperioden 2018-2022. Sverigedemokraterna har lovat Malmöborna ett maktskifte och vi kommer att stå upp för detta i fullmäktige. SD, M, C och L har majoritet i fullmäktige och SD har lovat vårt stöd till Alliansen gällande ett maktskifte och att Alliansens budget för 2019 kommer att få vårt stöd i november. Detta trots att Alliansen varken har förhandlat eller lovat SD något inflytande. Detta till trots kommer C och L inte medverka till något maktskifte utan släpper fram S till fortsatt maktinnehav.

Magnus Olsson kommenterar:
– Malmö behöver ett maktskifte och vi Sverigedemokrater är redo att ta vårt ansvar för Malmö. Politik och makt ger inte utrymme för sandlåda och otrohet. Vi tolkar C och L-s uttalande i Sydsvenskan, som att de släpper fram S till makten och att C och L i november tillsammans med M lägger en Alliansbudget och vill då med vårt stöd tvinga S till att styra med deras budgetförslag. Frågan C och L då måste beakta är följande. Tror C och L själva på att S styr vidare med Alliansens budget? Sannolikheten att så blir fallet är minst sagt obefintlig. Det troliga är istället att S kastar in handduken och lämnar över makten till Alliansen. Då har vi samma läge som idag. Är C och L i det läget redo att styra med stöd av SD? C och L är skyldiga Malmöborna ett svar, säger Magnus Olsson, kommunalråd för SD Malmö.

För mer information kontakta: Magnus Olsson (SD) 070-913 07 99