PM: SD Malmö valde kommunalråd, gruppledare och pol sek - Sverigedemokraterna Malmö

PM: SD Malmö valde kommunalråd, gruppledare och pol sek

2018-10-01

För mer information kontakta: Magnus Olsson (SD) 070-913 07 99

Sverigedemokraterna Malmö hade under söndagen ett konstituerande möte med den nyvalda kommunfullmäktigegruppen för mandatperioden 2018-2022. På dagordningen fanns val av kommunalråd, gruppledare och politisk sekreterare. Val gjordes även till kommunstyrelsen, vice gruppledare och andra uppdrag som hanteras i fullmäktige den 15/10. Fullmäktigegruppen diskuterade även det politiska läget i Malmö och ett eventuellt stöd till Alliansen i Malmö.

Magnus Olsson fick med rösterna 11-0 fortsatt förtroende som kommunalråd och gruppledare. Anders Olin fortsätter som vice gruppledare och Nima Gholam Ali Pour valdes till politisk sekreterare. Samtliga förslag från SD Malmös valberedning fick stöd av fullmäktigegruppen.

Magnus Olsson kommenterar:

–  Jag är oerhört tacksam över det fortsatta förtroendet som kommunalråd och även stolt över att jag blev den mest kryssade oppositionspolitikern i Malmö. Vi Sverigedemokrater har lovat Malmöborna ett maktskifte och ett slut på det 24-åriga socialdemokratiska styret. Allt annat skulle vara ett svek mot våra väljare och medlemmar. Fullmäktigegruppen stödjer min uppfattning att SD skall släppa fram ett Alliansstyre den 15/10 när kommunfullmäktige har sitt sammanträde. SD kommer även stödja Alliansens förslag till budget för 2019. SD kommer att presentera ett eget budgetförslag för 2019 och rösta på vår budget i fullmäktige. I den så kallade huvudvoteringen kommer vi att rösta nej till de rödgröna och ja till Alliansens förslag, säger Magnus Olsson, kommunalråd för SD Malmö.