PM: SD säger nej till MalmöExpressen linje 8 | Sverigedemokraterna Malmö

2017-11-20
För mer information kontakta: Stefan Plath (SD) 076-782 77 81

SD säger nej till MalmöExpressen linje 8

På dagens möte med tekniska nämnden föreslog den styrande minoriteten att fyra nya MalmöExpresslinjer ska inrättas. Linje 8 är ett mångmiljonprojekt som kommer belasta Malmö stads ekonomi ytterligare till ingen nytta förutom för den styrande minoritetens ideologiska visioner om ett mer bilfritt Malmö.

Sverigedemokraterna ser förslaget som en slags ersättning för stadens misslyckade försök att införa en spårvagnstrafik i Malmö. Precis som i förslaget om spårvagnar innebär detta att gatorna för biltrafiken avsmalnas och att en enskild fil inrättas för det föreslagna trafikslaget – i detta fall för superbussarna.

Stefan Plath (SD) kommenterar:

”Den styrande minoriteten fortsätter på deras inslagna väg att försvåra för bilister i Malmö till förmån för bussar och andra typer av färdmedel. Sverigedemokraterna är tydliga med att vi inte vill prioritera något färdmedel före något annat, vi har en pragmatisk inställning till trafiken och kan därför inte gå med på att försämra den redan ansträngda trafiksituationen för stadens bilister.”

stefan.plath@sverigedemokraterna.se