PM: SD:s reklamskyltar i Rosengård vandaliserade | Sverigedemokraterna Malmö

PM: SD:s reklamskyltar i Rosengård vandaliserade

2018-08-29
För mer information kontakta: Jörgen Grubb, Ordförande SD Malmö 070-760 33 40

Under dagen fick Sverigedemokraternas ordförande, Jörgen Grubb, information om att våra skyltar i Rosengårds centrum blivit vandaliserade. På bilderna syns det tydligt att det är affischer från Vänsterpartiet som är påklistrade över den skylt som vi själva har betalat för.

Vi finner det anmärkningsvärt att ett parti, som finansierar sin verksamhet via partistöd som de får från skattebetalarna, lägger kraft, energi och pengar på att vandalisera andra partiers reklam på ett ytterst odemokratiskt sätt.

Jörgen Grubb kommenterar:

Kl. 08.50 fick jag ett samtal från en person som talade om för mig att vänsterpartiet är på Rosengårds centrum och klistrar upp sina egna valaffischer över SD:s annonstavlor. Han skulle själv försöka ta bort dessa affischer, då han tyckte att detta inte känns rätt i vår demokrati. När jag 15 min senare själv kom dit fanns det tydliga spår av vänsterpartiets affischer kvar på våra hyrda annonsplatser.
Företaget som ansvarar för skyltarna har lovat att rengöra dessa under dagen. Vi hade gärna sett att kommunen tog ett hårdare tag mot vandalisering av partiers rätt att yttra sig. Metoder som dessa är minst sagt antidemokratiska, säger Jörgen Grubb, ordförande SD Malmö.

Originalaffischen från Vänsterpartiet. Jämför med bilden ovan.